2. Co zrobić jeśli…
1. Deska się wygięła
To normalne, drewno „pracuje”, czyli zmienia kształt w zależności od wilgotności. Może np. nierównomiernie wyschnąć po umyciu. W takiej sytuacji odwróć deskę na drugą stronę i poczekaj 24 godziny, aż deska wróci do normalnego kształtu. Możesz też położyć na niej coś ciężkiego.
2. Deska pękła na klejeniu
Prawdopodobnie była używana niezgodnie z instrukcją.
3. Deska pękła na środku lameli (nie na klejeniu)
Odeślij produkt, a go wymienimy albo oddamy pieniądze, jeśli okaże się, że przyczyną była wada na etapie produkcji
4. Na desce została plama (np. odbarwienia po truskawkach albo burakach)
To normalne, nic nie poradzimy. Jeśli na desce dębowej pojawia się czarne odbarwienie, prawdopodobnie weszło w naturalną reakcję z surowym metalem, np. sitkiem od maszynki do mięsa.
5. Olej się spłukał
To normalne – wystarczy ponowić olejowanie.
6. Pojawiły się rysy od noża
To normalna cecha produktu i nie ma możliwości, by jej zapobiec.
7. Deska jest szorstka po umyciu
To normalne, drewno jest naturalnym produktem i po pierwszym kontakcie z wodą „wstają” włókna, które należy wytrzeć szorstką częścią gąbki (dotyczy głównie desek dębowych, jesionowych i orzechowych).Więcej informacji w rozdziale problem wystających włókien na drewnie.
8. Kolor produktu jest inny niż na zdjęciu
Zdjęcia w ofercie są tylko poglądowe, a różnica koloru wynika z faktu, że poszczególne listwy pochodzą z różnych części drzewa. Kolor drewna zależy od specyficznych cech drzewa, miejsca, gdzie rosło (siedliska), momentu, w którym zostało ścięte jego ścięcia oraz długości sezonowania. Deski są wykonane z klejonych lameli i zawsze staramy się jak najlepiej dopasować ich odcień.
9. Wymiar jest inny niż w opisie
Drewno pracuje – zsycha się i zmniejsza rozmiar, gdy wilgotność otoczenia spada (ogrzewane pomieszczenie w zimie), lub pęcznieje, gdy wilgotność rośnie (deszczowa pogoda, duża wilgotność w powietrzu), dlatego produkty mogą zmieniać swój rozmiar: Tolerancje wynoszą: szerokość: +/- 2,5% , długość: +/- 1%, grubość +/- 1 mm
10. Zamówienie nie przyszło na czas
Czas realizacji standardowego zamówienia ze sklepu internetowego to 3-4 dni. W przypadku produktów spersonalizowanych czas może wydłużyć się do 7 dni. Dla zamówień powyżej 100 sztuk czas realizacji ustalamy indywidualnie.
11. Wypalona grafika jest inna niż na wizualizacji
Wizualizacja to tylko zdjęcie poglądowe. Grafika wypalona laserowo może różnić się w zależności od rodzaju drewna, ułożenia słojów, twardości itp. Nie odpowiadamy za błędy w pliku z projektem wizualizacji.
12. Nie podoba mi się zapach drewna
Drewno jest produktem naturalnym. Każdy gatunek posiada swój specyficzny zapach. Nie wyeliminujemy go. Drewno termo jesionowe ma specyficzny wędzony zapach – nie przechodzi on do jedzenia, co zostało potwierdzone badaniami na dopuszczenie do kontaktu z żywnością.
13. Deska zatrzymała zapach cebuli
Zapach niektórych artykułów spożywczych zostaje w desce na bardzo długo, więc zalecamy zawsze kroić artykuły o mocnych zapachach na jednej wybranej stronie.
14. Etykieta jest ubrudzona
Produkt olejowany olejem roślinnym lub parafinowym może pozostawić tłuste plamy na materiale lub papierze, z którym ma długotrwały kontakt, nawet jeśli w dotyku wydaje się suchy. Materiał w naturalny sposób absorbuje olej z deski.